ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSACH :)
Treść
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSACH:
1) 21.10.2025r. - Gminny konkurs wiedzy o Służebnicy Bożej Rozalii Celakównie dla kl. 5-8 (etap szkolny)
Termin: 21.10.2025r. (etap szkolny)
Zapisy i odbiór materiałów: u p. Magdaleny Głowacz
Organizatorem konkursu są parafie gminy Budzów
Konkurs odbywa się w 2 etapach:
– etap szkolny
– etap gminny.
Do etapu gminnego z danej szkoły przechodzi dwóch Uczniów, którzy uzyskają
największą ilość punktów.
Etap gminny odbędzie się dnia 20.11.2025 roku w Parafii pw.Matki Bożej
Pocieszenia w Budzowie. Na test przewidziany jest czas 45 minut. Wyniki testu
zostaną ogłoszone tego samego dnia. Przewiduje się możliwość przeprowadzenia
pisemnej dogrywki w sytuacji uzyskania identycznej liczby punktów przez trzech
najlepszych uczestników w celu wyłonienia I, II i III miejsca. Nagrody zostaną
wręczone podczas ogłoszenia wyników konkursu lub po ewentualnej dogrywce.
– I miejsce – bon o wartości 500 zł.
– II miejsce – bon o wartości 300 zł.
– III miejsce – bon o wartości 200 zł.
2) do 23.10.2025r. - Wojewódzki Konkurs "Bezpieczni, Rozważni, Dalekowzroczni"
Termin: do 23.10.2025r.
Uczestników zachęcamy do wzięcia udziału w konkursach:
• Klasy I – III :
Konkurs Błyskotliwi – Odblaskowi na projekt kasku: zadaniem uczestników jest przedstawienie wyglądu kasku ochronnego na kartce formatu A4.
• Klasy IV – VI:
− Konkurs na plakat ostrzegawczy nawiązujący do myśli przewodniej tegorocznej edycji konkursu: „Hulajnoga to frajda fantastyczna, lecz bez rozwagi bywa tragiczna!” Zadaniem uczestników jest wykonanie plakatu w formacie A3.
− Konkurs na wykonanie gry planszowej wraz z instrukcją. Gra ma dotyczyć bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze kierującego rowerem, hulajnogą i pieszego.
• Klasy VII, VIII oraz uczniowie szkół średnich: Konkurs na spot filmowy pod hasłem: „Hulajnoga to frajda fantastyczna, lecz bez rozwagi bywa tragiczna!” Zadaniem uczestników jest wyrażenie za pomocą spotów filmowych treści, które wyrażają jakie zagrożenia, jakie zagrożenia stwarzają uczestnicy ruchu drogowego łamiący przepisy dotyczące poruszania się hulajnogą. Spot nie powinien przekraczać 40 sekund i być nagrany w formacie umożliwiającym jej odczytanie i dalsze odtwarzanie (najlepiej mp3, mp4) oraz przesłany na adres: zabawa@zabawa.szkolna.net, wraz z kartą zgłoszenia.
Jury szczególnie weźmie pod uwagę oryginalność podejścia do tematu oraz wartość artystyczną.
Nagrody:
Jury przyznaje w każdej kategorii nagrody rzeczowe za zajęcie I, II, III miejsca, z wyjątkiem konkursu na spot filmowy – nagroda finansowa 500 zł za zajęcie I miejsca.
Konkurs składa się z dwóch etapów: szkolnego i wojewódzkiego. Uczniowie biorący udział w konkursie, zostali wyłonieni na etapie szkolnym na zasadach ustalonych przez szkołę, którą reprezentują.
Szkoła może zgłosić do konkursu po 10 uczestników z każdej kategorii wiekowej. Każdy uczestnik może przygotować 1 pracę konkursową.
Laureaci zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie o wynikach konkursu nie później niż do 13 listopada 2025 r.
3) do 24.10.2025r. - KONKURS PLASTYCZNY „Powiedz hejtowi NIE! Złe słowo rani – dobre słowo leczy” ( organizator: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – Zespół Interwencji Kryzysowej w Suchej Beskidzkiej)
Termin: do 24.10.2025r.
Organizatorem konkursu jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zespół Interwencji Kryzysowej w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 31, 34-200 Sucha Beskidzka
Konkurs skierowany jest do wszystkich zainteresowanych szkół podstawowych terenie powiatu suskiego oraz gminy Stryszów.
Prace konkursowe oceniane będą w dwóch kategoriach:
- kat I: uczniowie szkół podstawowych (klasa od I do III)
- kat II: uczniowie szkół podstawowych (klasa od IV do VIII)
Zakres tematyczny i forma wykonania:
- Tematyka pracy plastycznej w sposób oczywisty musi nawiązywać do tytułu konkursu.
- Praca powinna być wykonany w formacie A4 lub A3, technika dowolna, płaska na podłożu papierowym.
Za I, II i III miejsce w każdej kategorii przewidziane są nagrody i dyplomy. Przewidziane są także wyróżnienia w każdej kategorii.
Termin składania prac konkursowych do 31.10.2025r.
Ze zwycięzcami konkursu plastycznego skontaktujemy się telefonicznie. Wtedy także zostanie przekazana informacja o terminie i miejscu uroczystego ogłoszenia wyników
i wręczeniu nagród.
4) do 21.11.2025r. - Konkurs "NO PROMIL - NO PROBLEM"
Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych Solny Gwarek.
Temat prac konkursowych
Opowiedz historię prawdziwą lub wymyśloną, w której dobre relacje (np. z kimś z rodziny przyjaciółmi, kolegami/ koleżankami z klasy, rodzeństwem, nauczycielem) pomogły Tobie lub komuś innemu podjąć odpowiedzialną decyzję albo dobrze się zachować. Możesz być bohaterem albo świadkiem tej historii.
Formy prac konkursowych
1. Prezentacja multimedialna - zawierająca tekst, obrazki, ewentualnie narrację dźwiękową, animację.
2. Krótki film lub nagranie wideo – np. inscenizacja scenki, animacja poklatkowa, opowieść nagrana telefonem, wywiad.
3. Animacja komputerowa – wykonana w prostych programach.
4. Nagranie audio / podcast – uczestnik może opowiedzieć swoją historię jako nagranie dźwiękowe z muzyką w tle.
5. Fotoreportaż z opisem – zestaw zdjęć z opisem historii.
6. Nagranie piosenki w dowolnym stylu
7. Audycja/słuchowisko
Praca powinna być możliwa do odtworzenia na standardowym komputerze przy użyciu bezpłatnego, powszechnie dostępnego oprogramowania.
Maksymalny czas konieczny do odtworzenia pracy: 3 minuty.
Ogłoszenie wyników nastąpi do 15 grudnia 2025 r. na stronie: www.bezpromilowo.pl
Nagrody:
1. Łączna pula nagród wynosi 3 000 zł.
2. Laureatami konkursu zostanie 10 osób wybranych przez Komisję Konkursową.
3. Przewidziane są również wyróżnienia – m. in. koszulki, smycze kampanijne, książki i dyplomy (ponad 30 wyróżnień).
5) do 21.11.2025r. - Konkurs "Żywność to wartość"
Termin: do 21.11.2025r.
Szczegóły konkursu: http://Żywność to wartość - Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Portal Gov.pl
Konkurs plastyczny dla uczniów szkół podstawowych klas I-IV
pt. „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”
Zadanie konkursowe:
Zadanie konkursowe polega na samodzielnym wykonaniu przez uczestnika konkursu, wybraną przez siebie techniką plastyczną, tylko jednej pracy w formacie A3, zwanej dalej „pracą konkursową”. Do konkursu nie mogą być zgłaszane prace zawierające elementy trójwymiarowe oraz wystające poza format.
Zasady przyznawania nagród:
1. O wyłonieniu laureatów konkursu decyduje powołana przez Organizatora w tym celu trzyosobowa Komisja Konkursowa, zwana dalej „Komisją”. Skład Komisji ustala Organizator.
2. Prace konkursowe niespełniające warunków określonych w regulaminie zostaną przez Komisję odrzucone.
3. Komisja dokona wyboru trzech prac konkursowych i przyzna nagrodę główną oraz nagrody drugiego i trzeciego stopnia w postaci kart podarunkowych o wartości:
1) za zajęcie I miejsca – 1 500 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych);
2) za zajęcie II miejsca – 1 300 zł (słownie: tysiąc trzysta złotych);
3) za zajęcie III miejsca – 1 000 zł (słownie: tysiąc złotych).
4. Komisja zastrzega sobie prawo wyłonienia nie więcej niż 9 dodatkowych prac konkursowych, które uzyskają wyróżnienia. Autorzy tych prac otrzymają upominki.
5. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.
6. Decyzja Komisji jest ostateczna i nieodwołalna.
7. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 15 stycznia 2026 r.
Konkurs komiksowy dla uczniów szkół podstawowych klas V-VIII
pt. „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”
Zadanie konkursowe:
1. Zadanie konkursowe polega na samodzielnym wykonaniu przez uczestnika konkursu, wybraną przez siebie techniką (rysunek, malarstwo, grafika komputerowa, fotografia oraz techniki mieszane) tylko jednego komiksu - planszy w formacie A4, składającej się z 4-6 kadrów przedstawiających historię stanowiącą logiczną i spójną całość, zwanej dalej „pracą konkursową”.
2. Praca konkursowa powinna dotyczyć tematu niemarnowania żywności.
Zasady przyznawania nagród:
1. O wyłonieniu laureatów konkursu decyduje powołana przez Organizatora w tym celu trzyosobowa Komisja Konkursowa, zwana dalej „Komisją”. Skład Komisji ustala Organizator.
2. Komisja dokona wyboru trzech prac konkursowych i przyzna nagrodę główną oraz nagrody drugiego i trzeciego stopnia w postaci kart podarunkowych o wartości:
1) za zajęcie I miejsca – 1 700 zł (słownie: tysiąc siedemset złotych);
2) za zajęcie II miejsca – 1 500 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych);
3) za zajęcie III miejsca – 1 300 zł (słownie: tysiąc trzysta złotych).
3. Komisja zastrzega sobie prawo wyłonienia nie więcej niż 6 dodatkowych prac konkursowych, które uzyskają wyróżnienia. Autorzy tych prac otrzymają upominki.
4. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.
5. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 15 stycznia 2026 r.